Tuesday 24 September 2013

Akademi Harimau Mega Football Club

Ini cerita tak de hujung pangkal.  Redha aje membaca ye.

Ini betul2 gila bola..

Sapa? kita? bola? huh... tok sah diharaplah kita nak minat bola.  Kalau nampak kita kat mana2 mini stadium tu bukan sebab minat, tapi lebih kepada memberi moral support disamping menggalakkan anak2 bersukan.

Kalau dedulu, masa anak kekecik kita tak heran pun kalau AbangSayang kita tu nak pegi main bola kat ceruk mana.  Suka awak le.. biorlah saya dok rumah tengok anak.  Tapi... (T__T nangis dulu) semenjak dua menjak kita dah takde anak kecik, semenjak anak2 dah pandai tanya bapaknye pepetang nak kemana... maka kita terpaksa juga ikut bapak dia main bola.  Si bapak jadi juruletih jurulatih, si abang jadi player, yang dua orang anak dara tu jadi pom pom girl tepi padang.  Kita?? kita jadi apa pulak eh??? T__T nangis lagi.  Kita jadi partner pada Ibtisam main bola tepi padang.  

Takpe.. takpe on side positif blehlah kita bakar lelemak kita ni skali.  Tapi semenjak anak2 dah tak berapa kecik ni AbangSayang suka heret kita jadi supporter dia kalau dia ada lawan bola ngan mana2 team. Go Ayah! Go Ayah!! muahahahah takdenye kita nak jerit2 tepi padang tu.. paling2 kalau si abang bagi tau "Mak! ayah injured!" yang biasa kita jawab "ohhh ye ke??" hahaaa

Si Abang Danial pun memang dah ditanamkan minat pada bola semenjak  dari dalam perut kecik lagi.  Skang ni Danial dah join team Akademi Harimau Mega Football Club (HMFC).  HMFC memang melatih anak2 sebagai pelapis pada group bola sepak Johor.  Player adalah serendah umur 5 tahun hinggalah 17 tahun.  AbangSayang kita tu pun dah ditawarkan untuk menjadi jurulatih bagi HMFC. Suami kita tu bekas pemain JBFC.

Cam next week dorang ada perlawanan nak menentang Singapura, Vietnam dan Indonesia.  So minggu ni dorang ada training waktu malam di Padang Sri Gelam dari jam 8.30 malam hinggalah jam 10.30 malam.

Ye.. kita pun terheret sama dok jadi penonton tengok anak2 penduduk Johor berlatih. Kalau ikut hati ni, malas tul hari2 bekerja dok melabun malam2 buta tepi padang.  Baik dok rumah, basuh baju ke lipat baju ke... alar kalau dah kat rumah tu banyak mende boleh buat.  Tapi pasal AbangSayang beriya2 ajak kita tengok Danial training makanya terpaksalah ku turutkan jua.

Yang lagi 3 orang tu apalah yang boleh dorang buat kat tepi padang selain turun naik podium n  lari2 tepi padang.  Sebenarnya bagus jugak sebab blehlah kita ni train si Zahra tu, badan dia kemain naik lagi bila start sekolah tadika.  Patutnya bila skolah jadi susut, ini tidak kemain bagai di pam2 badannya.

Jurulatih HMFC ni ramai, semalam yang kita perasan ada 8 orang, ketua jurulatihnya peramah pastu pandai buat lawak, oklah bagus budak2 takdelah takut sangat.  Budak2 akan diasing2kan mengikut kategori.

29hb ni ada perlawanan untuk kategori bawah 12 tahun.  Tapi ada perlawanan persembahan di kalangan anak2 berumur 5 - 7 tahun.  Heheheh cemanalah kekdahnya tengok budak2 yang kenit2 ni main bola.  Tapi walaupun dorang kecik gaya dorang cam dah selamber je ngan bola.  Memang nampak gaya tendangan, gaya larian seorang pemain bola profesional.  Tahun depan Ibtisam 5 tahun, nampak gaya si Ibtisam pun akan join HMFC.  Baguslah, berhitam2anlah kalian di tengah padang, mak tak nak itam.. mak nak dok kat tempat teduh je.   

Pemandangan di tepi jalan.  Ramai mat rempit yang test drive kat tepi jalan tu.  Padang Sri Gelam ni sebelah je ngan spital.  Sepanjang 2 jam kita kat sini ada lah 2 kali ambulan neong nenong.  Time ni kita baru sampai, lom ada orang lagi

Padangnya besauuu.  Ni sebahagian dari players.  Tak silap ada 4 group. Kalau nampak ada lelaki dewasa dalam gambo ni, dia jurulatih khas untuk goal keeper je.  Sronok tengok keeper ni berlatih. 

Yang baju oren tu ketua jurulatih.  Memula kita ingat aiiikkk kerat ni je ke players. skali dah 8.25 malam haaa tu dia... ramai dah,  Danial yang duduk baju kuning tu.

Nasib menara tu jauh, kalau dekat memang kita rasa nak duduk kat situ je.

Maaflah ye mutu gambo memang kureng memuaskan, Maklumkan capture guna BB Curve je.. T_T


No comments:

Post a Comment