Saturday 21 September 2013

Blusher percuma! sapa mau??

Adoiiyaaa tepuk dahi kalau diingat2.

Lepas rawatan lasik kalau tido kita kenalah guna eyeshield untuk 3 - 4 malam.  Eyeshield ni kalau nak guna kene tampal ngan plaster yang biasa doctor2 guna tu.

Nak dijadikan cerita, plasternye sudah kehabisan kat rumah.  Maklumlah anak2 ni kalau dah ada first aid kat rumah, luka kene gigit semut pun hendak di bungkusnya.  Bila maknye nak guna habis lansung.

Maka kita mintalah bantuan teman sebantal sehidup semati belikan kat farmasi.  Maka sang suami yang sayangkan isterinya pun belilaaa... sekonyong ditunjukkan pada kita maka bersuaralah kita dengan nada pelik


"bang.. ni double side tape laaa bukan plaster"..

"eh ye ke??? nipis ni.. betullah ni.."

 amboiii bang agak2lah takkanlah nak tepek double side tape kat muka kita ni...

Suami kita pun  pulang balik double side tape tu.  Selepas mendapat apa yang dihajati sang suami pun pulang semula ke rumah.  Dari jauh dah dengar suara beliau.  "Haaaa ni yang lebar abang belikan"..

korang agak2 apalah ye gaknye???
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
cer teka apakah ini??

masking tapeee kooooooooooooooooooooooooooo!!!!!! Kita pun tak tau lah nak cakap apa masa tu, nak nangis ke nak ketawa.  Takpelah bang saya terima je demi kasih sayang saya pada awak.  Masking tape pun masking tapelah, takut pulak kita kalau kita suruh dia pulang balik nanti dia bawak balik rumah binding tape, mahu lagi haru.

Maka selama 3 malam kita lekatkan eye shield tu kat keliling mata dengan MASKING TAPE.  Bila bangun pagi nak menanggalkan tu dengan bulu roma, ngan kulit2 wajah kita yang halus lagi mulus ni jadi melecet.   Tak pasal2 kita dapat blusher percuma.  Tak tahan,   malam ketiga tu kita ajak suami mithali pegi farmasi beli plaster yang sebenar... oloooo sayang-sayang.. meh sini kita letak masking tape kat kumis awak sket... nak tak?? 

cantikkan pipi kak ton dapat blusher percuma

No comments:

Post a Comment