Sunday 12 May 2013

Fun Zone KFC Carnival 2013

Kadang2 bila tiba hujung kita rasa nak bermalas2 aje kat rumah.  Tu rasa mak2 dan bapak2.  Adakah anak2 pun rasa begitu juga??

Sebabkan rasa kesian ngan anak2, maka kita telah bermurah hati membelanja mereka ke Fun Zone KFC Carnival 2013 pada 12 Mei lepas.  Program ni berlansung kat KSL City Mall.

Memula En. AbangSayang bising sebab membeli tiket tu, alarrr bukan mahal mana pun.  Cuma RM12 seorang x 4 orang = RM48.  Tak habis RM50 pun. Pada kita kegembiraan anak2 tiada nilainya.  Memacam dugaanlah nak menjelang 12hb tu, si bapak ugut nak jual tiket lah kalau tak nak ulangkaji. 

Kita ni tak pernah shopping kat KSL tu.  Sebabnya jauh dari rumah, kawasan jem hatta dalam shopping complex tu je pun sesak. 

Fun Zone KFC Carnival 2013 ni merupakan acara tahunan KFC.  Program ni diadakan di peringkat negeri, so negeri2 lain pun akan adakan program yang sama cuma tarikh je berlainan.

Kita orang keluar dari rumah jam 10:00 pagi, then sampai kat sana lebih kurang 10:40 pagi.  En. AbangSayang tukang hantar je sebab dia ada kerja di Singapore.  So tinggallah kita seorang nak handle 4 orang superkids.  Sebelum turun dari kereta kita dah bagi briefing pada 4 orang superkids.

"Follow mak saja"
"jangan ngengada nak pegi tempat2 lain, mak tak biasa ngan KSL, so kalau korang sesat, mak takkan cari" hehhehehe

Nasihat kita ni sangat2 ditujukan pada Danial, sebab dia ni suka buat kepala sendiri.  Nak2 kalau permintaan dia tak kita penuhi, mulalah nak buat muka cam mintak penampo, nanti kang jalan menonong buat hal sendiri. Lari2kan diri dari group kita orang.  Geram ngan perangai dia.  Ehhh dah melalut plak.

Dekat 30 minit jugak melilau dalam KSL tu nak cari tempat berlansungnye majlis.  Dalam tiket tulis L2, KSL Citi Mall.  dah berapa kali tawaf kat L2, tak jumpa gak.  At last turun ke KFC kat Ground Floor tanya ngan staf dorang, rupenye2 kat L1.  Hishhh korang ni tak telus laaaa.

Nasib lah bila mendaftar tu majlis baru nak mula.  Macam2 lah yang dapat kat situ.  Dengan harga RM12 seorang sangat2 berbaloi.  Kanak2 dapat KFC Chicky Meal, Tupperware, Biskut2, Air, Buku Nota, Key Chain, Key Holder, Kek, Pemegang Periuk, Topi n macam2 lagi lah.

Ada berbagai persembahan antaranya KFC Talented, games untuk kanak2, games untuk ibu bapa, cabutan bertuah,  itu belum lagi termasuk stall2 games yang disediakan untuk anak2 main.  Pendek kata dari jam 11:00 pagi hingga membawak ke jam 3:15 petang, memang masa tu terisi.  Budak2 tak sermpat nak kata boring. Oh ye, grand prize dia adalah basikal lexi (entah tak tau ejaan dia), BB, dan ada cam motor budak2 tu.  Ada banyak cabutan bertuah yang lelain tu macam voucher makan2 kfc n duit cash.

Budak2 memang seronok, mak dia je just duduk kat bangku n pesan ngan dorang, jangan keluar dari ruangan expo yang disediakan.  Dorang pun berlegar2 dalam tu, nanti dah penat cari mak dia, pastu main lagi.  Dorang dah tak perlukan maknye.. perlu time nak soh anto gi toilet je.  

Si ibtisam ni penakut, nak suruh bergambo ngan maskot punyelah payah.  Orang lain bukan main punye kejar.. dia ni kat mana ada maskot, kat situ ada dia, tapi bukan nak dekat duduk jejauh sket.  

Overall budak2 seronok... inshaa Allah kalau program ni ada lagi tahun depan, kita takkan ketinggalan untuk menyertai.

Persempahan K-Pop dari management KFC.  Antara lagunya Chamak Challo.

Zahra sukeee dapat doorgift

Ibtisam petang ni potong rambut ye, dah macam kobis.  Acara pembukaan oleh Ibtisam ngan kokah ayam dan air milo

Selagi ada plastik bungkusan sumer nak di tengok apa isinya.  sama je sumerrr

Stall game monkey apa tah.  Ralit dorang main

Antara stall2 game yang ada.  Maleh nak tepek banyak2, ni jela ye..

Terserempak ngan maskot ni masa baru je selesai urusan nganto ib n zara gi toilet

Zara nak buat duckface yang tak jadi

Tu dia sumer dah keluar, tah apa ke nama maskot yang lelain, tak pulak kita kenal.  Dorang ramai2 joget chicken dance dan bergangnam

selagi ada maskot sumer nak dia ajak bergambo.  Kristal n Zahra.

No comments:

Post a Comment