Thursday 14 November 2013

Batu pahat lagi dan lagi dan lagi dan lagi

Asal hari sabtu je batu pahat, asal batu pahat je mesti hari sabtu.

Bapak kita cakap kalau gi batu pahat tu tidolah kat hotel, tak penat pulang balik kalau ada game dua hari.  Disebabkan dah selalu sangat ke Batu Pahat, kita  rasa jarak dia cam gi kedai balik kedai je.

9 November 2013 repeat lagi ke Batu Pahat.  Danial n HMFC ada game.  Jangan tanya ehhhh mana lawan mana.  Yang pasti banyak group.

Cam biasa bila park keta je terus dah kita tak nampak bayang suami kita.   Pepandailah kita orang 4 beranak nak hidup cemana heheeeh.

Mengambil langkah yang bijak, awal2 kita dah pesan suami kita belikan kuaci.  Kuaci adalah bende paling hebat bila nak lepaskan bosan.  Sangat sesuai ngan kita yang suka ngunyah.  Serius best woo makan kuaci.

Agak ramai jugak parents pada hari berkenaan.  Kita lepak kat pergola yang memang dah tersergam indah kat tepi padang.  Sekonyong2 ada pulak makcik nak numpang dok skali.  Makcik ni dah kira tahap cam nenek2 laaa.  Tapi gila kentang nenek ni, follow cucu dia main bola.  Tiba2 makcik tu tanya kat kita..

"Dah berapa goal?"

"errrr... entah ye.  Saya ni dok tepi padang bola, anak saya main bola, tapi saya tak amek tau lansung apa yang berlaku kat tengah padang tu"

hahahaahhahahaha boleh gitu jawab ngan orang tua?  memang sungguh kita tak amek tau lansung, team apa yang tengah lawan, dah berapa goal.. sumer kita tak amek kesah.  Kita amek kesah ngan kuaci yang suami kita belikan je.  Kuaci ni takde perasaan lansung... tak sedap.  Tak de rasa lansung.. tawar..  Kuaci ni cap kuaci "ANEKA PILIHAN".  Serius jangan beli weh.  

Adalah dalam 4 jam kita dok tersadai tepi padang tu.  Sot kabo berita hairan tu rasanya ruangan apa je yang tak dibaca.  

Kali ini ke batu pahat takde berlaku kes sentap2 lagi dahhh.  Sebabnya kita bawa baki sarapan kat rumah.  Sebungkus nasi lemak n 2 keping roti canai.  Sebungkus nasi lemak tu kita suap Ibtisam, Zahra n Kristal.  roti canai tu pun kita suap Ibtisam sekeping.  Sekeping lagi telah berjaya kita hadamkan dalam perut.  AbangSayang makan apa?? hehheheh pandai2lah dia... lalalalalala

Mak bapak yang lain siap bentang tikar dok kat bawah khemah

mak danial dok layan kuaci kat pergola hehehheheh

pandai2lah korang bertiga bawak diri ye... 

beli air yang keee berapa kali dah.  2 balang air masak aku bawak sampai dah habis

cepat sket jalan zahra... asik awak je yang last

doraemon dah sampai 

Zahra dedademok n Kristal dedangongak

main tablet dah bosan, kejar2 dah bosan, manjat dah bosan at last selak buku





No comments:

Post a Comment